Hjerteforeningen Hørsholm

Skrevet fredag d. 16. februar 2018

20180214_152824 (2)

Hjertets Vagabond:

Det blev en utrolig dejlig og eftertænksom eftermiddag sammen med dansk sangskrivnings søgende sjæl. Mange fik lyst til at købe nogle af hans CDer for at genopleve og genfinde de tanker og følelser, som blev afdækket ved koncerten:

Den danske sangskriver og musiker Michael Vesterskov søger i en række nye koncertforedrag efter noget universelt, der forbliver fast i en verden, hvor så meget synes uroligt.

Michael Vesterskov er ikke en kunstner, der lader sig slå ud. Samtidig er han heller ikke en af de musikere, der blot rejser sig fra asken og ryster støvet af sig, som var intet hændt. Michael Vesterskovs musikunivers næres af det man tror, man næsten ikke kan komme igennem, men han synger ikke sørgesang; snarere er musikken en besyngelse af de besværligheder, der er nødvendige for at få en livskraft og viljestyrke udover det sædvanlige. Nu er han aktuel med en række foredrag og koncerter med udgangspunkt i den nye CD Hjertets Vagabond, hvor han udfolder sin særlige fornemmelse for en kraftfuld dobbelthed, hvor skrøbelighed og styrke altid er tæt forbundet.

20180214_152906_001

Faktaboks:

Michael Vesterskov har en lang karriere på den danske musikscene bag sig med hele 18 album-udgivelser, en række singler og ep’er og to bøger, og er flittigt spillet på DR P4 og DR P5. Han er kendt for sine fængende melodier og menneskekloge tekster. Med Hjertets Vagabond inviterer han endnu en gang med på en rejse i sit poetiske univers, hvor det smukke, og det svære går hånd i hånd.

Michael Vesterskov har for nylig været i nærkontakt med en af de oplevelser, som han tvivlede på, om det overhovedet ville være muligt at rejse sig efter. Han har netop gennemgået en svær hjerteoperation og pludselig opdaget, hvor skræmmende tæt på afgrunden, man egentlig går og befinder sig. Michael er nu tilbage på scenen i en række foredrag og koncerter. Her gør han mesterligt sin fortælling livsbekræftende, og siger:

“Jeg kalder koncerter og foredrag for Hjertets Vagabond, for det er det, jeg føler, at jeg er. Jeg har altid mærket en indre hjemløshed, en søgen efter noget, der er svært at sætte ord på. Jeg har mærket på egen krop hvad der sker når man svigter sig selv, sit hjerte og det vi er sat i verden for.