Sensommerudflugt til Traktørstedet Gjorslev Bøgeskov 30/8

Skrevet fredag d. 17. august 2018

Hørsholm Hjerteforening arrangerer sensommerudflugt til Traktørstedet Gjorslev Bøgeskov, se www.traktoerstedet.dk.

Da Hjerteforeningen yder et væsentligt tilskud til turen, er den kun for medlemmer.

I gåafstand til Gjorslev Gods, omkranset af bøgeskov og strand, leverer Traktørstedet de bedst tænkelige rammer til en uforglemmelig naturoplevelse. I de stemningsfyldte lyse lokaler, med den helt unikke udsigt over Køge Bugt og Østersøen, nyder vi hinandens gode selskab, samt stedets unikke og berømte buffet-frokost.

Turen foregår med bus fra Hørsholm ridebane og retur. På vejen tager vi en afstikker rundt i de meget smukke, lokale landskaber. Vi køre mod Køge, derfra øst gennem Strandskoven hvor vi har Tryggevælde Å på vor venstre side. Herefter fortsættes mod Store Heddinge over Prambroen til Klintekongens rige. Videre til Magleby og frem til vejen mod Gjorslev Slot. Så tænker man sikkert på Gøngehøvdingen, hans tro følgesvend Ib Kulsoen og kaptajn Manheimer – repræsenterende dens tids frihedskæmpere, landsforrædere og besættelsesmagt. Videre mod Holtug kirke og til Gjorslev Bøgeskov, hvor vi får serveret det store kolde bord med en tilhørende øl/vand samt afslutningsvis kaffe med lagkage.

Prisen er kun 250 kr, idet Hørsholm Hjerteforening giver et væsentligt tilskud.

Der er begrænset deltagerantal – ca. 40 personer kan få denne smukke oplevelse.

Tilmelding og indbetaling af beløbet med navn til Hørsholm Hjerteforenings konto senest den 26 august:
Nordea Bank i Hørsholm.
Konto 1329 3499 848 829.

Spørgsmål vedr. Turen rettes til formand Inga Nielsen
Tlf.: 20133411
Mail: inga_nielsen@paradis.dk

Tid: Torsdag den 30. august kl. 10 til ca. 17.
Sted: Traktørstedet Gjorslev Bøgeskov, Bøgeskovvej 8, Holtug – 4660 Store Heddinge.
Busafgang:  fra Ridebanen, 2970 Hørsholm.